ACTIVITATE ÎN PE

I. Introducere

Cum arată munca mea la Bruxelles după un an?

Sunt membru al Parlamentului European, singura instituție a Uniunii Europene ai cărei membri sunt aleși prin vot direct, popular. Formal, am mai multe responsabilități: 

Am ajuns la Parlamentul European în 2007, unde am lucrat timp de 12 ani în comisiile de buget, agricultură, relații transatlantice, iar în ultimul an ca diplomat detașat la Biroul de Legătură al Parlamentului European de la Washington. Știam bine ce înseamnă activitatea de aici, dar perspectiva de ales a fost cu totul nouă pentru mine, prin mandatul efectiv și mandatul moral cu care te simți învestit. 

În urma votului din 26 mai 2019, am avut onoarea să fiu ales drept unul dintre cei opt europarlamentari ai Alianței USR-PLUS. Împreună facem parte din Grupul Renew Europe, unul dintre grupurile „cu greutate” din Parlamentul European, atât prin numărul membrilor, cât și prin activitatea depusă. 

Suntem aici datorită dumneavoastră, celor care cred într-o Românie cu adevărat europeană.  Este o șansă formidabilă pentru România să fim parte din destinul comun al Europei spre un viitori mai bun, fiindcă UE înseamnă pace, prosperitate și solidaritate.

Cred în politica făcută de jos în sus și pentru mine este esențial să fiu aproape de oameni. Forța unui politician este dată de cei care-i încredințează mandatul, iar asta îl obligă să-i consulte și să-i informeze periodic. 

Mai cred în adevăr și competență, două valori care au lipsit în peisajul politic românesc de prea multă vreme. 

De aceea, la un an de mandat, fac un exercițiu real de transparență și vă prezint aici cele mai importante subiecte pe care lucrez în Parlamentul European. 

II. ENVI – comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranța alimentelor

Sunt membru al comisiei pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară. Am ales să fac parte din această comisie pentru că este un domeniu vital pentru noi și pentru copiii noștri. 

1. RescEU și Mecanismul de protecție civilă al Uniunii Europene 

Am fost profund marcat de incendiile de vegetație din Australia, incendii care au devastat o suprafață de mărimea Austriei. Știind că și noi, în Europa, am avut și vom tot avea incendii de pădure, vreme extremă și anomalii climatice, m-am bătut cu toată tăria pentru un mecanism îmbunătățit de protecție civilă a Uniunii Europene, lucru care a devenit realitate. Am contribuit în mod direct la eficientizarea acestui mecanism, prin propuneri precum instituirea unei proceduri de achiziții publice comune la nivel european în caz de dezastre, sau constituirea Rezervei Strategice Europene (RescEU), un proiect la care țin foarte mult și care a devenit realitate. România a fost desemnată de către Comisia Europeană unul dintre statele gazdă pentru rezerva strategică de medicamente și echipamente medicale, care cumpără, stochează și distribuie echipamente medicale pentru toate țările Uniunii, cu bani 100% europeni. Rezerva strategică e menită să ajute toate statele membre, nediscriminatoriu, în spiritul solidarității și a interesului comun european, iar astfel relevanța României crește pe plan extern.

Am propus mai multe măsuri de îmbunătăţire a Mecanismului de protecție civilă al Uniunii Europene:

• Instituirea unei proceduri de achiziții publice comune la nivel european în caz de dezastre;

• Definirea personalului de primă intervenţie în dezastre şi obligaţia statelor membre ca acesta să fie echipat corespunzător şi pregătit să acţioneze în dezastre;

• Intervenții profesioniste asupra patrimoniului cultural în caz de dezastre.

Avem nevoie ca acest Mecanism de Protecție Civilă al Uniunii Europene să funcționeze cât mai eficient. 

Pandemia, dar și dezastrele ecologice de anul trecut din Australia, dar și din Suedia sau Spania, ne-au demonstrat că nicio țară europeană nu are resursele necesare să facă față singură unei crize de proporții. Răspunsul eficient în fața calamităților se află în solidaritate, unitate și o coordonare coerentă. 

2. Păduri și sectorul forestier 

 Sunt raportor alternativ pe raportul non legislativ privind cadrul legal al UE pentru a opri și a inversa defrișările la nivel global.

Pe 16 iunie, au fost votate amendamentele conținând recomandările pentru noua Strategie a Uniunii Europene pentru păduri și sectorul forestier.

Ca raportor al grupului Renew Europe pe acest subiect, am făcut mai multe amendamente pentru modificarea strategiei pentru păduri existente, precum definirea și protejarea pădurilor primare, monitorizarea atentă a aplicării legislației UE existente, urmărirea cazurilor de exploatare ilegală a pădurilor prin intermediul EPPO și OLAF și recunoașterea competenței Uniunii în privința protejării mediului și, implicit, a pădurilor în cadrul Strategiei pentru păduri, în sprijinul luptei pentru protejarea pădurilor europene.

Sunt pași necesari, astfel încât să asigurăm o protecție reală pentru pădurile primare și pentru pădurari, atât în România, cât și la nivel european.

Pentru mine, este esențial să protejăm cu adevărat pădurile, în special pădurile primare, care sunt deosebit de valoroase pentru mediu și ecosistem. Este obligatoriu ca apărătorii mediului, fie ei pădurari sau cetățeni, să fie protejați de atacuri sau hărțuire.

3. Implementarea legislației europene a apelor 

Sunt raportor alternativ pe rezoluția privind implementarea legislației europene a apelor. 

Printre propunerile mele  integrate într-un prim feedback se numără:

  • Încurajarea finanțării pentru soluții naturale pentru protecția contra inundațiilor.
  • Crearea unui program/platformă pentru a acorda asistență tehnică pentru o mai bună implementare a directivei.
  • Reducerea numărului de excepții de la aplicarea directivei, noi ghiduri de aplicare a acestor excepții din partea Comisiei Europene.
  • Crearea unui sistem operațional pentru colectarea și măsurarea datelor privind reziduurile de pesticide din apă
  • Integrarea obiectivului din Strategia pentru Biodiversitate de a restaura 25.000 de kilometri din suprafața râurilor din Europa.

4. Sănătatea publică 

 Sănătatea publică este unul dintre subiectele fundamentale cu care se ocupă comisia ENVI. În România, oamenii mor din cauza infecțiilor din spital, deși sunt internați pentru afecțiuni tratabile. Am trăit o tragedie Colectivă atunci când moartea a zeci de tineri putea fi prevenită prin adoptarea unei atitudini proactive în lupta cu bacteriile rezistente la antibiotice și prin respectarea normelor de igienă la standardele Uniunii Europene. Mai mult decât atât, înăsprirea condițiilor de mediu prin poluare sau pesticide, precum şi încălzirea climatică, afectează deopotrivă toate organismele, inclusiv bacteriile, care, prin adaptare, devin mai rezistente.

De aceea, alături de mai mulți colegi din Parlamentul European, am fondat un Grup de lucru interparlamentar pentru Combaterea Rezistenței la Antimicrobiene, al cărui vicepreședinte am fost ales. Ziua în care am ținut un moment de reculegere în memoria victimelor Colectiv direct în Parlamentul European, avându-l alături de mine pe unul din supraviețuiorii incendiului, victimă însă a infecțiilor nosocomiale din spitale, a fost una din cele mai emoționante ale mandatului.

Voi lupta pentru alocarea de fonduri dedicate combaterii rezistenței bacteriene la antibiotice, respectând principiile planului de acțiune european “O Singură Sănătate” (One Health) și pentru reducerea decalajului de cunoștințe legat de impactul pe care mediul și schimbările climatice îl au asupra răspândirii numărului de bacterii rezistente.

 Am co-organizat o dezbatere în Parlamentul European premergătoare lansării Planului European de Combatere a Cancerului, cu participarea comisarului Stella Kyriakides. 

5. Membru în Comisia specială de combatere a cancerului.

După multe luni în care am vorbit în Parlamentul European despre dificultățile și suferințele pe care această boală cruntă le aduce bolnavilor și familiilor lor, am devenit membru deplin în nou înființata Comisie de combatere a cancerului.

III. Comisia pentru bugete

1. EU4Health

În urma crizei, una din lecțiile învățate ale pandemiei este programul EU4Health. Acesta este o schimbare de paradigmă la nivelul UE în ceea ce privește sănătatea. Îi sunt alocați 9,4 miliarde de euro, de 23 de ori mai mulți bani decât propunea Comisia în trecut pentru sănătate.  Niciodată nu ar trebui să trecem prin momente în care să ducem lipsă de medicamente, echipamente medicale sau echipamente de protecție. 

Ca raportor din partea Comisiei pe bugete, am propus mărirea semnificativă a bugetului acestui program și am întărit regulile privind finanțarea, guvernanța și implementarea programului. Am propus,  printre altele, ca acest fond să sprijine construirea de spitale, crearea unei rezerve strategice permanente de medicamente și echipamente medicale și facilitarea tratamentelor transfrontaliere pentru boli rare.

2. Raportor privind viitorul parteneriat dintre UE-UK

 Poate pentru mulți să fii în comisia pentru bugete pare o muncă ternă, de contabil, însă nu este deloc așa. Dimpotrivă, bugetul este cheia înțelegerii Uniunii Europene.

Bugetul este forma de îndeplinire a obiectivelor politice. 

În Comisia pe bugete sunt raportor privind viitorul parteneriat dintre Uniunea Europeană și Marea Britanie. În acest raport m-am asigurat ca participarea viitoare a Marii Britanii în programele europene va ține cont de interesele cetățenilor europeni și ale Uniunii Europene. Îmi doresc o Mare Britanie apropiată Uniunii, însă UK nu poate beneficia pe gratis de programele Uniunii – Brexit are consecințe.

3. Raportor alternativ pe Fondul pentru tranziție echitabilă

 Sunt, de asemenea, raportor alternativ pe Fondul pentru tranziție echitabilă. Obiectivul acestui fond este să ajute regiunile afectate de tranziția către neutralitate climatică și să asigure o dezvoltare unitară pe tot parcursul procesului. Aici am adăugat 3 amendamente importante:

  • Deconectarea Fondului de tranziție echitabilă de către obligația făcută statelor membre de a transfera bani din fondurile de politică de coeziune către acest fond. Astfel, Fondul de tranziție echitabilă trebuie să fie unul independent și complementar, ajutând într-adevăr la spiritul ideii de tranziție echitabilă, „să nu lăsăm pe nimeni în urmă“
  • Creșterea bugetului inițial de 7,5 miliarde de euro la un buget care să ajute statele membre să înceapă cu adevărat acest proces de tranziție.
  • Posibilitatea pentru statele membre de a beneficia de asistență tehnică în elaborarea planurilor teritoriale (obligatorii pentru a putea beneficia de fondurile europene).
IV. AFET- comisia pentru afaceri externe
 

AFET este Comisia pentru afaceri externe, comisie în care sunt membru supleant. Este un subiect foarte important, fiindcă România nu este o insulă și ceea ce se întâmplă în lume, ne afectează și pe noi. Împreună cu colegii mei din AFET, am întocmit o moțiune de rezoluție cu privire la legea securității naționale adoptată de China și la nevoia ca UE să apere autonomia provinciei Hong Kong. De asemenea, în urma protestelor anti-rasism ca urmare a uciderii cetățeanului afro-american George Floyd, am depus împreună cu colegii mei din AFET și LIBE  o moțiune de rezoluție. 

Tot în această comisie, am propus amendamente pentru:

• Raportul AFET privind exportul de arme

• Opinia AFET cu privire la egalitatea de gen

• Raportul AFET cu privire la implementarea acordului de asociere UE-Georgia

• Raportul AFET cu privire la cooperarea UE-Africa în materie de Securitate

• Raportul AFET cu privire la un nou parteneriat între UE și Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord

• Raportul AFET privind o nouă strategie UE-Africa – parteneriat pentru dezvoltare sustenabilă

Opinia AFET cu recomandări pentru Comisie cu privire la cadrul etic referitor la inteligența artificială, robotică și tehnologiile adiacente. 

V. Relația cu SUA

1. Relațiile transatlantice 

Lucrez de dinainte de a fi eurodeputat într-un domeniu pe care îl cunosc și iubesc totodată: relațiile transatlantice. Până anul trecut eram diplomat al Uniunii Europene, iar din toamna trecută sunt vicepreședinte al Delegației PE pentru relațiile cu SUA.

Am făcut parte dintr-un program politic al  ALDE Party – Liberals and Democrats for Europe și am avut ocazia să particip la cursa electorală din Iowa, de unde v-am ținut la curent cu toate evenimentele la care eu și colega mea Ramona Strugariu am participat.

America m-a învățat ce este o constituție care dăinuie. Ce este un drept. Ce este o balanță a puterilor în stat. Și mai ales, ce este o democrație. Cred cu tărie în partenerii noștri transatlantici, care pentru mine includ toți partenerii din Alianța NATO. Am spus-o și în campanie: sunt patriot european, dar sunt și patriot NATO.

2. Problema vizelor

Cea mai importantă problemă acum este cea a vizelor. Îmi doresc să lucrăm mai mult pe chestiunea ridicării vizelor americane pentru cetățenii români fiindcă între aliați, vizele rămân un inconvenient politic greu de înțeles. De aceea, am participat la întâlniri și discuții cu delegați ai S.U.A și cu Ambasadorul Statelor Unite pe lângă UE Gordon Sondland, unde am abordat acest subiect, printre altele precum Iran, NATO, comerț, tehnologie și recunoașterea standardelor pentru produse și servicii ale fiecăruia.

Sunt convins că putem și noi face ceva pentru scăderea acelei rate de refuz de 10%. Așadar, am propus ca prin MAE, să deschidem un birou de consiliere pentru românii care aplică, cu scopul de a reduce din confuziile administrative și din multiplele candidaturi repetate care afectează acest indicator.

În calitate de vicepreședinte al Delegației pentru relațiile cu Statele Unite din Parlamentul European, am înaintat către Camera Rerprezentanților din SUA o scrisoare prin care solicit demersuri pe lângă administrația de la Casa Albă, astfel încât aceasta să își reconsidere decizia de a suspenda acordarea unor categorii de vize până la finalul anului.

Este vorba despre vizele H-1B (persoane calificate în special în industria tehnologiei), H-2B (muncitori sezonieri, excepție cei din domeniul medical, agricultură și industria alimentară), H4 (soții sau soțiile deținătorilor de vize H-2B), L (transferuri ale corporațiilor), J (interni, profesori, studenți, Work and Travel). Am atras atenția asupra impactului negativ pe care o astfel de acțiune l-ar putea avea asupra cetățenilor UE în plan academic, profesional și personal, ca și asupra relațiilor transatlantice în ansamblu.

VI. Drepturi europene
1. Lucrătorii români din străinătate
 
În timpul pandemiei au ieșit la iveală mai multe abuzuri asupra muncitorilor români din străinătate. Acest lucru s-a întâmplat pentru că mulți dintre oamenii României se află în Germania în condiții de muncă necorespunzătoare. Alte câteva sute sunt infectați cu COVID-19 în abatoarele care nu au respectat distanța și protecția.

Încă din campanie, am spus că pentru mine drepturile europene ale cetățenilor români vor fi o prioritate. Sănătatea lucrătorilor transfrontalieri și demnitatea lor trebuie protejate și tocmai de aceea voi continua presiunea pe autoritățile landului NRW, pe prim-ministrul Armin Laschet și pe întreprinderile care găzduiesc mii de muncitori români, să le protejeze sănătatea și drepturile.

La începutul crizei, m-am adresat președintelui Comisiei Europene, doamna Ursula von der Leyen, precum și miniștrilor federali ai agriculturii și muncii din Germania, pentru a atrage atenția asupra situației muncitorilor transfrontalieri. În plus, alături de colegii mei din delegaţia USR PLUS în Parlamentul European, am inițiat o rezoluţie a Parlamentului European cu privire la protecţia europeană a muncitorilor sezonieri şi transfrontalieri în contextul crizei COVID-19. Muncitorii sezonieri şi transfrontalieri au dreptul să fie informaţi într-o limbă pe care o înţeleg despre drepturile şi obligaţiile lor, au dreptul să aibă acces la teste COVID-19 și au dreptul la condiţii de lucru şi cazare care să le protejeze sănătatea. Tot lor trebuie să li se asigure repatrierea, în caz de nevoie, fără să fie puşi să plătească pentru asta. Pentru ei există drepturile europene și noi suntem aici să le apărăm. 

2. Pflegerinnen – Ingrijitoarele din Austria 

Mă interesez de mai multă vreme despre situația ingrijitoarelor din Austria, cunoscute după numele german al meseriei, Pflegerinnen. Aceste persoane, care ajută mult sistemul de îngrijire din Austria, din păcate sunt exploatate de unele agenții de intermediere. Există abuzuri prin care nu se respectă condițiile de muncă reglementate, se percep comisioane exagerate, nu se respectă orele de muncă și de odihnă. Pe deasupra, Austria și-a modificat legislația privind beneficiile familiale la 1 ianuarie 2019, prin care discriminează familiile ai căror copii nu trăiesc cu părinții lor în Austria. Am informat Comisia despre aceste probleme și am solicitat găsirea unor soluții de urgență. Ulterior, am cerut Comisiei ca acest dosar să fie transferat de urgență Curții de Justiție a Uniunii Europene, lucru care s-a și realizat. Românii din Austria trebuie să beneficieze cât mai repede de corecția acestor măsuri discriminatorii.

3. Localizarea apelului 112

Cazul șocant al Alexandrei, ucisă la Caracal în vara 2019, ne-a readus în vedere problema referitoare la funcționarea apelului numărului 112 și anume problema localizării apelantului. În vara anului 2019, împreună cu colegii din delegația de europarlamentari USR-PLUS, am făcut o interpelare Comisiei, pentru a atrage atenția asupra localizării deficitare a apelantului din Romania. Comisia Europeană a răspuns interpelării confirmând că localizarea apelantului este o problemă europeană și a subliniat obligația de transpunere a noii legislații europene până pe 21 decembrie 2020, legislație care obligă toate Statele membre să adopte noile tehnologii în vigoare pentru o localizare cât mai eficientă.

4. Discriminare și LGBTIQ+

Fac parte din LGBTI intergroup în cadrul Parlamentului European fiindcă pentru mine drepturile fundamentale ale omului  nu ar trebui să fie discutabile.

Ce sunt drepturile atunci când nu le avem toți? 

Lupta pentru egalitate este lupta pentru legalitate, iar atunci când politicienii români stau departe  de această comunitate, de fapt ei stau departe de egalitate. Eu nu stau departe și voi continua să mărșăluiesc alături de ea. Pe acest subiect, și noi trebuie să avem o voce aici, în Parlamentul European, fiindcă România nu trebuie să fie automat văzută ca ‘țările alea’ considerate prea în urmă pentru a avea capacitatea de pogres societal. 

În acest an de mandat, am semnat platforma de 10 angajamente ale grupului nostru Renew Europe pentru afirmarea drepturilor cetățenilor LGBTI. Am luat cuvântul în Parlamentul European și am participat la toate campaniile de susținere și acțiuni pe social media. 

Drepturile LGBTIQ+ sunt drepturi europene. Sunt drepturile omului. 

VII. Interpelări

M-am adresat Comisiei Europene în mai multe rânduri, solicitând intervenții sau verificarea modului în care se respectă legislația europeană:

Solicitare către Comisarul Hahn pentru creșterea bugetului programului WIFI4EU privind alocarea de vouchere municipalităților pentru accesul la internet gratuit în spațiile publice și cererea extinderii programului pentru gospodăriile rurale în zonele sărace ale Uniunii Europene.

Proiectul de lege al Senatului României încalcă directiva Habitate și pune în pericol ursul brun

Solicitare de înființare a unui fond european privind rezistența la antimicrobiene bazat pe rezultate 

Situația de la Rânca – Proiect finanțat cu fonduri europene care funcționează doar în teorie

VIII. Intervenții în plen
  • Utilizarea incineratoarelor moderne în gestionarea deșeurilor
  • Calitatea aerului în România
  • Defrișarea ilegală din România
  • Acapararea terenurilor și defrișările în regiunea amazoniană
  • Recomandări pentru negocierea unui noi parteneriat cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlanda de Nord
  • Situația epidemiei de coronavirus și asigurarea unui răspuns European coordonat la efectele asupra sănătății, economiei și societății
  • Planul SUA privind Orientul Mijlociu: răspunsul UE în conformitate cu dreptul internațional
  • Rolul Organizațiilor Non-Guvernamentale în administrarea ariilor protejate
  • Epidemia de coronavirus: RescEU – rezerve de medicamente și o procedură rapidă de achiziții publice commune
  • Conferința Partidelor (COP15) la Convenția privind diversitatea biologică: soluții verzi în zonele urbane
  • Condiții privind calitatea vieții animalelor în timpul transportului către țări terțe
  • Susținerea transformării digitale a serviciilor de sănătate și de asistență
  • Cuvânt despre discriminarea publică și discursurile de incitare la ură împotriva persoanelor LGBTI. Un semnal de alarmă pentru conceptul de „zone fără LGBTI”
  • Urgența climatică și ecologică
  • Situația tragică a pădurarilor din România și furtul sistemic de lemn
  • Incendiile din pădurea Amazoniană: întărirea mecanismului de protecție civilă
  • Situația pădurilor din Uniunea Europeană
  • Importanța respectării statului de dretp în lupta împotriva schimbărilor climatice
  • Prezentarea programului de activități al Președinției finlandeze a Consiliului: dosarul bugetar în privința statului de drept și inițierea mecanismului MCV-ului European
IX. Proiecte pilot

Proiectele pilot sunt propuneri de idei originale ale eurodeputaților către Comisia Europeană care pot deveni, pe termen lung, politici ale UE. Acestea trebuie să nu fie deja acoperite de legislația și programele existente, ci să identifice noi modalități de a îndeplini obiectivele Uniunii și de a servi interesele cetățeanului european. 

Pentru bugetul 2021, anul acesta am primit aviz pozitiv pentru două astfel de propuneri de proiecte-pilot pe care le-am transmis Comisiei: 

1. Best Belt

Alături de colega mea Jutta Paulus de la Verzii Europeni, am propus Comisiei proiectul-pilot BEST BELT (Biodiversity and Ecosystem Services and Training along the European Green Belt) este un proiect-pilot care construiește pe baza proiectului Centura Verde Europeană. 

Proiectul va oferi pregătire pentru cei care-și caută o slujbă în dimeniul protecției naturii și restaurării ecosistemelor, similar proiectului Erasmus, astfel încât timerii din diverse țări să poată lucra împreună. 

2. Monitorizarea politicilor europene cu ajutorul unui ecosistem European de date

Unde și cum urmărim parcursul și implementarea politicilor europene? 

Am propus un proiect de dezvoltare și aplicare a unui sistem organic prin care cei interesați să urmărească punerea în aplicare a politicilor europene, finanțate într-un mod simplu și intuitiv.

În acest moment, datele nu se utilizează la întregul lor potențial. A venit timpul, totuși, ca în era digitalizării să ne folosim de tehnici moderne pentru a gestiona informații și pentru a exploata uriașele cantități de date de care Comisia dispune.

Putem transforma din cifre, date greu de digerat, în povești cu sens și imagini ușor de înțeles atât pentru profesioniști, cât și pentru cetățenii care poate sunt la prima utilizare.

3. Alte proiecte-pilot propuse de mine Comisiei Europene:

  • Erasmus pentru Seniori
  • Plant EU
  • Blockchain and Gamification for the Common Good: Tokenize and Reward Social Responsibility
  • Smart Bonds for SMEs on the Blockchain
  • EU Data Center for Emergency Coordination and Response
  • Use of Galileo in next generation emergency communications
  •  
Vă putem ajuta? Aveți o idee de îmbunătățire a unei politici europene?

Pentru final, am păstrat ceva aproape de suflet. În primul an de mandat, am reușit să deschidem trei cabinete europarlamentare: la Sibiu, Cluj și Constanța și urmează un al patrulea la Craiova. Alături de echipa mea, avem grijă să fim cât mai aproape de voi fiindcă nu am uitat de ce suntem aici, la Bruxelles. M-ați trimis în Parlamentul European cu o misiune clar definită, de a mă bate pentru interesele noastre și de a vă reprezenta mai bine, ca exponent al unei noi clase politice. Ei bine, asta am făcut până acum.

 Îmi doresc ca atunci când vă gândiți la:

🌎 mediu și sănătate publică

🌎 tineret și politici bugetare pentru tineri și mediu

🌎 relația cu Statele Unite și securitatea noastră în general

🌎 drepturile europene ale românilor acasă și în diaspora

Să ne contactați pe mine și echipa mea la adresa: team.stefanuta@gmail.com sau la datele de contact de pe această pagină. 

Vă mulțumesc pentru că m-ați ales să  vă reprezint acum un an. 

Drumul meu poate merge mai departe doar alături de fiecare dintre dumneavoastră. Am nevoie să îl parcurgem împreună, pentru că vreau ca în acest mandat să contribui la sentimentul real al apartenenței europene a cetățenilor români. Viziunea mea este aceasta: români care își cunosc și afirmă drepturile ca europeni. Sunt aici pentru asta, sunt aici pentru voi.